2017. április 6., csütörtök

Szabó Gyula: "Hetvenöt éves koromig aktívan dolgoztam"

Szabó Gyula, a Nemzet Színésze 2011-ben a 81. születésnapján nyilatkozott. A kiváló színész családi körben beszélgetett a XXII. kerületi Városházi Híradó riportere.

Szabó Gyula megható előadásaiért KLIKK.

Annyi mesét mondott, hogy kilométerekre átszámítva legalább egyszer körülölelné a Földet. Ön nélkül elképzelhetetlen Peter Falk Columbo felügyelője, vagy Clayton Farlow hangja a Dallasban...


Régebben nem volt ennyire felhígult a szakma, a szinkronba például komoly színészek jártak dolgozni. Annak idején nem véletlenül mondták a Dallas sorozatra, hogy a hangokat illetően jobb, mint az eredeti. De ugyanolyan jó volt Frakk hangjának lenni, vagy az előadói estjeimen verseket mondani.

A pályája során érezhető volt, hogy a kitűnő orgánuma és tehetsége miatt gyakrabban hívják színházi, vagy egyéb fellépésekre?


Hogyne, hiszen rám bízták az egész Magyar népmese sorozatot, ezért életmű díjat is kaptam Kecskeméten. Hetvenöt éves koromig aktívan dolgoztam színházakban, meséltem, jótékonysági rendezvényeken vettem részt. Székesfehérváron a színház alapító tagja voltam, Kállay Ilonával mentünk oda. Hetvenévesen még eljátszottam a Valahol Európában Simon Péterét, vagy Balut a Dzsungel könyvében. Előfordult egy hónapban öt-hat darabban szerepeltem. Néha onnan tudtam meg, hogy mit kell aznap játszanom, hogy az öltözőben melyik ruha volt kikészítve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése